Consulten / behandeling
Voor behandelingen, houden wij ons strikt aan de hygiëne eisen en de extra maatregelen zoals die vanuit de RIVM en onze beroepsvereniging NVCG zijn vastgesteld. Indien u verkouden bent, hoest en/of u zich ziek voelt, vragen wij u hierbij vriendelijk de afspraak te verschuiven naar een later tijdstip wanneer u minimaal 24 uur geen klachten meer heeft. Dit kan uiteraard kosteloos via 010-8400672 of via info@naturalbeautykliniek.com. Wij vragen u als cliënt met een verhoogd risico of verminderde weerstand om niet naar de kliniek te komen. Alvast bedankt voor uw medewerking.
Wat doen wij aan hygiëne?
Controle afspraken
Indien u toch niet tevreden bent en graag een controle afspraak in wilt plannen, kunt u dit telefonisch doen via 010-8400672. De assisente maakt dan een controle afspraak bij uw behandelend arts.
Wij vragen u bovenstaande adviezen ook bij een eventuele controle afspraak in acht te nemen. Als u verkouden bent, hoest en/of u zich ziek voelt, willen we u dringend verzoeken uw afspraak te verzetten. U kunt dit regelen via 010-8400672 of via info@naturalbeautykliniek.com.
Onze artsen
Al onze artsen zijn BIG geregistreerd en Drs Elham ALizadeh Fanaeilou is cosmetisch arts KNMG.
Onze producten
Natural Bauty Kliniek gebruikt hyaluronzuur fillers die al meer dan 20 jaar op de markt zijn en waarvan al miljoenen behandelingen zijn uitgevoerd. Hun veiligheid en langetermijneffecten zijn uitgebreid in kaart gebracht en u als client zult dus niet voor verassingen komen te staan. Wij gebruiken de fillers van Allergan. Deze fillers hebben niet alleen een CE-keurmerk, maar ook een FDA goedkeuring. De Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) hanteert zeer scherpe regels alvorens een filler dit keurmerk te geven. Ten slotte kunnen alle hyaluronzuren die wij bij Natural Beauty Kliniek gebruiken, indien nodig, actief worden opgelost door Hyason (Hyaluronidase).
Gratis intake gesprek altijd met één van onze artsen
Tijdens de intake heeft u de mogelijkheid om kennis te maken met uw behandelend arts. Uw verwachtingspatroon, de conditie van uw huid, uw gezondheid en andere aspecten worden beoordeeld om tot een weloverwogen advies te komen. De kosten van de behandeling en de alternatieven worden duidelijk vooraf met u besproken. U als cliënt wordt volledig geïnformeerd als u een cosmetische behandeling of ingreep overweegt. U moet een weloverwogen keuze kunnen maken en goed weten waar u aan begint.
Kwaliteit en veiligheid
Wij garanderen de basisveiligheid van iedere cliënt. Dit betekent, dat wij als zorgverlener vermijdbare schade bij cliënten zoveel mogelijk voorkomen door gebruik te maken van professionele standaarden en richtlijnen. Wij zijn lid van de NVCG (Nederlandse Vereniging van Cosmetische Geneeskunde). Wij worden 2-jaarlijks geaudit op hygiëne en wij voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen binnen de huidige wetgeving en kwaliteitskaders. Wij zijn hiervoor in het bezit van een certificaat.
Er zijn bij ons in de kliniek de juiste voorzieningen aanwezig voor het uitvoeren van verrichtingen en de omgeving voor cliënten is veilig en comfortabel.
Complicatie specialist
Dr. Decates is dé specialist in het oplossen van complicaties met fillers en Botox. In het zeldzame geval dat er complicaties optreden na een filler of botox behandeling, die niet door de behandeld arts kunnen worden opgelost, werkt Natural Beauty Kliniek samen met complicatie specialist Dr. Tom Decates PhD van het Erasmus MC. Dr. Decates is gepromoveerd op het gebied van complicaties met injectables en is daarmee een grondlegger op het gebied van wetenschappelijk onderzoek binnen de cosmetische geneeskunde.
Kwaliteitseisen
NVCG
Wij zijn lid van de NVCG (Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde). De Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde (NVCG) is de van overheidswege erkende wetenschappelijke vereniging voor cosmetische geneeskunde en heeft als doel om de kwaliteit en voorlichting van medische cosmetische behandelingen te verbeteren. Op 12 november 2019 is het Kwaliteitskader Cosmetische Zorg gepubliceerd door het Zorginstituut Nederland (ZIN). Dit kwaliteitskader is dé landelijke norm voor zorgverleners en klinieken om de kwaliteit van de cosmetische zorg te waarborgen. Wij als kliniek zijn verplicht om ons aan deze eisen te houden. Het Kwaliteitskader Cosmetische Zorg is als kwaliteitsinstrument opgenomen in het openbare Register van het Zorginstituut. Dit Register maakt zichtbaar wat cliënten, zorgaanbieders en zorgverzekeraars van elkaar verwachten over wat goede zorg is en vormt de basis voor toezicht en verantwoording. Voor de inhoud van het kwaliteitskader klik hier.
De doelstellingen en activiteiten van de NVCG kunt u hier vinden. Aangezien onze artsen lid zijn van de NVCG, zijn zij verplicht om jaarlijks een bepaalde hoeveelheid accreditatie punten te behalen en om aan alle kwaliteitseisen te voldoen. Dit doen zij door middel van het bijwonen van vergaderingen, workshops, bijscholing, seminars, congressen en audits. Ook worden de artsen gevisiteerd door andere artsen. Hier vindt u de NVCG veldnorm minimum vereisten voor de faciliteit en omstandigheden voor cosmetisch artsen. Wij als kliniek voldoen aan de eisen van de NVCG.
Onze organisatie en ons beleid is er op gericht om bij te dragen aan de kwaliteit van onze kliniek, zoals het beleggen van verantwoordelijkheid, overlegstructuur en procedures.
Onze behandelingen, prijzen, eventuele bijwerkingen en complicaties staan duidelijk vermeld op onze website. Uiteraard zal de arts u uitleg geven over de behandelingen.
VVAA
Wij zijn lid van de VVAA en hebben in samenwerking met de VVAA en Waveland een beleidsplan opgesteld met betrekking tot WKKGZ (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) , WGBO (Wet op de geneeskundige Behandelingsovereenkomst), wet BIG en de AVG (privacy wet). Dit is gecontroleerd door de VVAA en Waveland en wij voldoen aan deze richtlijnen.
Wij voldoen aan de wet WGBO (Wet op de geneeskundige Behandelingsovereenkomst)
De WGBO geldt zodra er een behandelingsovereenkomst is tussen ons als zorgverlener en u als cliënt. Voor de behandeling worden er foto’s gemaakt, zodat u een goed beeld heeft van het resultaat van de behandeling. Uiteraard worden deze foto’s alleen besproken en gezien tussen u en de arts.
Voorafgaand aan uw behandeling krijgt u van ons digitaal op de Ipad in onze kliniek formulieren die u dient te ondertekenen:
1. Gezondheidsverklaring: Hierin worden een aantal vragen gesteld over uw gezondheid om te bepalen of u geschikt bent voor een cosmetische behandeling.
2. Behandelovereenkomst: Dit formulier tekent u na het intake gesprek met de arts. Dit is een formulier waarin alles wordt vermeld over de behandeling van uw keuze, inclusief de bijwerkingen en complicaties. De artsen van Natural Beauty Kliniek informeren u altijd zo goed mogelijk, zodat u een weloverwogen besluit kunt nemen.
Welke rechten heeft de cliënt volgens de WGBO?
Volgens de WGBO heeft u als cliënt recht op:
Welke plichten heeft u als cliënt?
U moet uw zorgverlener goed, eerlijk en volledig informeren over uw (gezondheids)situatie. Met de juiste informatie kan de zorgverlener sneller en beter uw (zorg)wensen in kaart brengen en een geschikt behandelplan opstellen.
Incidenten / complicaties en calamiteiten
Wij erkennen, registreren en bespreken incidenten, complicaties en calamiteiten om tot blijvende verbeteringen van de zorg te komen. Hieronder vindt u meer informatie.
Complicaties
Indien er sprake is van een complicatie ten gevolge van een behandeling die u in een van onze klinieken heeft ondergaan, is het belangrijk dat u contact opneemt met de artsen van Natural Beauty Kliniek
Wij zijn 6 dagen in de week bereikbaar via het afsprakenbureau op nummer 020-4638668 en buiten de openingstijden via het nummer dat u wordt meegedeeld via de voicemail.
De artsen zullen in eerste instantie de complicatie beoordelen en een passende oplossing aanbieden.
Indien de artsen van Natural Beauty Kliniek niet zelf de complicatie kunnen verhelpen, bestaat er de mogelijkheid dat u wordt doorverwezen naar de complicatie-filler poli in het Erasmus MC Aesthetics te Rotterdam of het Medisch Lasercentrum te Amsterdam, waarmee onze artsen een nauwe samenwerking hebben.
Incidenten / calamiteiten
Natural Beauty Kliniek volgt onderstaande procedure als zich een incident voordoet.
Klachten
Wij informeren u graag over hoe wij omgaan met klachten binnen de praktijk.
.
Geschillen
Wij informeren u graag over hoe wij omgaan met geschillen binnen de praktijk en hoe het voorleggen van geschillen aan de geschilleninstantie in zijn werk gaat.
Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25 (dagelijks van 9.00 tot 15.00 uur)
E-mail: klachtenengeschillen@dokh.nl
Website: www.dokh.nl